Halong Bay en het begin van de Thaise eilanden - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van bjornjorenmark - WaarBenJij.nu Halong Bay en het begin van de Thaise eilanden - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van bjornjorenmark - WaarBenJij.nu

Halong Bay en het begin van de Thaise eilanden

Door: Bjorn en Mark

25 Maart 2015 | Thailand, Ko Lanta

Hallo allemaal! Het heeft even geduurd, maar hier is het vervolg van onze reis. Na het laatste verslag zijn we eerst 2 dagen naar Halong Bay geweest. We hebben daar een geweldige tijd gehad. Halong Bay was prachtig en zeker het bezoeken waard. Na de eerste dag Halong Bay hebben we overnacht op een eiland met 30 andere backpackers. Dit zorgde voor een erg gezellige avond. De volgende ochtend zijn we gaan kayakken en dit was erg indrukwekkend. Teruggekeerd in Hanoi zat onze tijd in Vietnam er helaas alweer op. Na een laatste avond in Hanoi hadden we de volgende dag een vlucht naar Bangkok.

In Bangkok hebben we direct een nachtbus geboekt naar Phuket. Toen we eindelijk in Phuket aankwamen hadden we een reis van 26 uur achter de rug. Hierna hebben we 2 dagen op het strand gelegen in Phuket en een bezoek aan Bangla road. Bangla road is het uitgaanleven van Phuket en was zeker het bezoeken waard. De volgende dag zijn we verder gegaan naar Koh Phi Phi.

Koh Phi Phi was een geweldige plek om te zijn. Het eiland zelf is prachtig en daarnaast staat het bekend om zijn goede nachtleven. Hier hebben wij 4 avonden gebruik van gemaakt en onszelf goed vermaakt. Daarnaast hebben we ook een tour gedaan met een longtail boot om de prachtige natuur niet links te laten liggen. Deze tour bracht ons langs monkey beach, een cliff jump van 18 meter hoog, een goede plek om te snorkelen, maya beach (Het strand uit de film 'The Beach' voor de filmkenners onder ons) en we hebben het glow in the dark plankton gezien.

Na Phi Phi waren we toe aan wat rust en zijn we doorgereisd naar Koh Lanta. Dit is een meer relax eiland dan Phi Phi en hier hebben we dan ook 2 dagen aan het strand gelegen. Koh Lanta was net zo mooi als Phi Phi, maar dan zonder het nachtleven. Dit kwam ons niet verkeerd uit en we zijn lekker bijgekomen hier. Vandaag staat de bootreis naar Krabi ons te wachten waar we 3 nachten gaan verblijven.

Bedank allemaal voor de leuke reacties!
Xx Bjorn en Mark

• 25 Maart 2015 - 08:51

Luc Hoessels:

Dag Bjorn, ik lees regelmatig de reisverslagen. Wat een belevenis ! Ik krijg zelfs terug zin om het nachtleven in te duiken.

• 25 Maart 2015 - 10:24

Connie:

Hallo mannen,

Jullie verkeren je nu duidelijk in een wat rustiger vaarwater qua reizen.
    Of is het juist heftiger met al dat nachtelijke leven???
    In ieder geval wel afwisselend!!
    Leuk hoor al die gezelligheid in combinatie met mooi weer en prachtige natuur!
    Nog even genieten van Azië want Australië is in zicht! ( En Joren ook?!)

Kus van mij,
    Connie

• 28 Maart 2015 - 12:14

Kees En An Arnold:

Hallo jongens.
    Wat maken jullie allemaal mee! Het kan haast niet, maar alles wat jullie ervaren, maakt steeds meer indruk
    op ons. Geweldig! De periode van het laatste verslag lijkt steeds wat meer in evenwicht: prachtige natuur,
    bruisend uitgaansleven, en heerlijk relaxen op mooie stranden. We vinden het fijn dat jullie zo enorm
    genieten!
    Die busreis van Bangkok naar Phuket hebben wij ook gemaakt toen we in Thailand waren
    Was een verschrikkelijke tocht. In de nacht stortregen en koud. Opa zei toen: als we dit overleven, worden we 100. Nou, we hebben dus nog een tijdje te gaan'. Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag.

Heel veel liefs!
    Opa en Oma Arnold.