Laatste gedeelte Azie en begin van Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van bjornjorenmark - WaarBenJij.nu Laatste gedeelte Azie en begin van Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van bjornjorenmark - WaarBenJij.nu

Laatste gedeelte Azie en begin van Australie

Door: Bjorn, Mark & Joren

12 April 2015 | Australië, Melbourne

Eindelijk is er weer wat tijd gevonden om een kleine update te geven over onze reis. Na het laatste verslag waar we gebleven waren in Koh Lanta, waar we 2 heerlijke dagen aan een schitterend strand waren bijgekomen, gingen we door naar Krabi dat gelegen is op het vasteland. Hier aangekomen, misschien wel in het meest comfortabele hostel tot zover, zijn we weer doorgegaan met waar we gebleven waren namelijk het genieten van het lekkere weer op de parelwitte stranden. Vanaf Krabi namen we een speedboat naar het schiereiland Railay. Nu we klaar zijn met de Thaise eilanden kunnen we zeggen dat dit misschien wel het mooiste strand was die we in Thailand gezien hebben. Om dat dit strand zo goed beviel hebben we hier twee dagen vertoefd overdag. De tweede avond besloten we aan te sluiten bij een pubcrawl waar we weer veel nieuwe mensen tegenkwamen en beter leerden kennen.
Na Krabi zijn we naar de andere kant van Thailand gegaan, gelukkig is dat niet zover aangezien Thailand een lange strook is en in de breedte dus niet zo groot. Onze eindbestemming was Koh Tao, maar eerst werd er gestopt in Surat Thani. In Surat Thani waar we nog drie uur moesten overbruggen hebben we de meeste lokale keuken geprobeerd. Dit betekende onder andere het proeven van maden en krekels, wat geen aanrader bleek. Na deze delicatessen werden we door de nachtboot de volgende morgen afgezet in Koh Tao. Koh Tao bleek een heel relaxt eiland en zeker het bezoeken van het kleine bijbehorende eiland Nang Yuan was de moeite waard. Het hoogtepunt voor Bjorn van het bezoek aan Koh Tao was het duiken. Bij een duikschool die geleid werd door een Rottterdamse manager had Bjorn een dagtour geboekt. Na wat oefenen met een Nederlandse gids waarbij geleerd werd hoe water uit je masker te halen onderwater en wat andere basicdingen, mocht er dan echt gedoken worden. Bij deze 12 meter diepe duik werd duidelijk hoe mooi de onderwaterwereld is, en ook de rust onderwater waarbij alleen het geluid van je ademhaling te horen is was een bijzondere ervaring. Omdat deze duik zo mooi was besloot Bjorn nog een duik te maken die misschien nog wel indrukwekkender was dan de eerste. Samengevat een hele mooie ervaring. Ook het nachtleven van Koh Tao, hoewel wat rustiger dan Phi Phi, was erg leuk.
Na Koh Tao verplaatsten we ons naar Ko Phangan waar het hoofddoel het bezoeken van de Fullmoon party was. Aangezien we redelijk afgelegen op het eiland zaten werden de dagen voornamlijk gevuld met strand en de avonden met een rustig biertje. Wel 2 dagen een scootertje gehuurd om toch nog wat meer van het eiland te zien, wat een uitdaging was met onverharde hobbelwegen die 20% omhoog liepen. Zoals eerder gezegd kwamen we er voor de Fullmoon party, wat zeker een avond was om nooit te vergeten (ook al zijn we het meeste wel vergeten). Uitgedost met neonverf en een heel erg fout fluoriserend hempje begaven we ons richting het strand om een schitterend feestje te vieren. De volgende dag werd gebruikt om bij te komen en langzamerhand werden de voorbereidingen getroffen om ons voor te bereiden voor een nieuw land.
Na een lange avond zonder airco en 38 graden in Surat Thani hadden we een reisdag voor de boeg met als eindbestemming Kuala Lumpur. En wie kwamen we daar tegen??? JAJAJAJAJA Joren was dan eindelijk ook onze kant opgevlogen. DIt moest natuurlijk gevierd worden met een avondje stappen. Samen met de Noord-Ierse meiden met wie we eerder door Laos en Cambodja hadden gereisd werden er paar biertjes genuttigd in het uitgaanscentrum om Mark zijn verjaardag te vieren. Ons verblijf in Kuala Lumpur was echter van korte duur want de volgende dag vlogen we alweer naar Australie.
In Australie hadden we het geluk dat we konden verblijven bij een vriend die Bjorn had leren kennen tijdens zijn exchange in Stockholm. Daar werden we in de watten gelegd met een heerlijk bed, eindelijk een goede douche, heerlijk Australisch eten en zelfs de was werd voor ons gedaan door de moeder van Julian. Onze dankbaarheid voor deze gastvrijheid was dan ook erg groot. Ook was er een wederontmoeting met Brim, die in Melbourne studeert voor een half jaar. Met zijn vijven hebben we stad eens goed verkent en het moet gezegd worden Melbourne is een hele leuke stad. In het weekend besloten we bij Brim te blijven slapen, omdat we onder andere op zaterdag in het centurm wilden zijn om een Australian Football wedstrijd te bekijken waarvoor we kaartjes hadden gekregen van een Australische kennis van Bjorn’s vader. Na de regels uitgelegd te hebben gekregen door Julian werd de wedstrijd vol hartstocht gevolgd en heeft Australie er drie nieuwe fanatiekelingen bij gekregen. De avonden in de weekenden hebben we uiteraard ook het Australische nachtleven gezien, zeker de tweede avond met live muziek was erg geslaagd. Op zondag werd besloten naar het strand te gaan en daar konden we tot onze verrassing pinguins spotten. Morgen kan de camper worden opgepikt en gaat het kampeeravontuur dan ook echt beginnnen.

• 12 April 2015 - 19:25

Kees En An Arnold:

Hallo jongens.
    Net jullie laatste verslag gelezen. Wat een belevenissen weer! Het duiken van Bjorn heeft de meeste indruk gemaakt. Nog voor geen miljoen zou ik het doen. Opa wel,maar ik nooit van zijn leven. Het lijkt me wel een prachtige ervaring, want het moet, vooral als je diep gaat, zo iets moois zijn om mee te maken. Leuk voor jullie dat Joren er nu ook bij is, en was dat toeval dat jullie die meisjes uit Ierland weer terugzagen? Het was zeker wel lekker door de moeder van Julian even verwend te worden. En ook leuk hem weer te zien.
    En ook Brim zal blij geweest zijn vrienden van thuis een paar dagen bij zich te hebben. We waren vanmiddag bij Opa Dick op verjaarsvisite. Rowi liet toen het filmpje zien van Bjorn achter de kangeroes aan.Leuk hoor. Nu gaan jullie dus verder met de camper. Weer iets heel anders. Maar erg leuk. Dat zouden wij ook nog prachtig vinden om te doen. Geniet ervan, maar wees voorzichtig!
    Heel veel liefs en groeten Opa en Oma!

• 12 April 2015 - 20:46

Andre:

Hoi mannen,

Wat een feest die reis van jullie, Björn duiken is tof he. Ik ben benieuwd wat Australië aan avonturen gaat brengen. De eerste foto's zijn veel belovend, de minister van buitenlandse zaken zal blij zijn dat jullie samen zo goed aan de internationale betrekkingen werken door veel dames te ontmoeten (ik zal jullie verder geen deelgenoot maken van de discussie die ik hierover met ome Peter had). Het ga jullie goed en ik kijk uit naar het volgende verslag. Goede reis.

André