Haastend door Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van bjornjorenmark - WaarBenJij.nu Haastend door Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van bjornjorenmark - WaarBenJij.nu

Haastend door Vietnam

Door: Bjorn & Mark

12 Maart 2015 | Vietnam, Hanoi

Na het vorige verslag geschreven vanuit het kantoor van Berkman in Ho Chi Minh zijn we samen met Mr. Dung ergens heerlijk gaan lunchen, waarna de dag werd afgesloten bij een relaxt zwembad. Om de volgende dag ook nog wat van Ho Chi Minh zelf te kunnen zien hebben we een halve dag tour genomen. Hierbij stonden het Onafhankelijkheidspaleis, de Notre Dame en het postkantoor op het programma. Op het postkantoor uiteindelijk nog wat kaarten op de post kunnen doen, waarvan zoals begrepen de meeste al zijn aangekomen.

Na de halve dag tour snel richting het busstation om naar de volgende bestemming te gaan: Mui Ne. In Mui Ne hebben we voornamelijk lekker rustig aan gedaan en werd te tijd vooral gevuld met liggen aan het zwembad en op het strand. Mui Ne was een erg rustig plaatsje dus heerlijk om bij te komen van de drukte in Ho Chi Minh.

Nog meer strand was er te vinden op Nha Trang onze volgende bestemming in Vietnam. De eerste besloten we alleen iets heel anders te doen, namelijk naar een attractie/waterpark te gaan. Het park was op een apart eiland, die per monorail bereikbaar was. Deze monorail nam je mee over de zee wat al een bijzondere ervaring op zich was. De dag werd gevuld met achtbaanritjes, arcade games en waterpret op de vele glijbanen die het park rijk was. De volgende dag waren de stranden toch weer te verleidelijk om over te slaan dus hier een lekker dagje vertoeft.

Diezelfde avond weer met de bus vertrokken naar Hoi An. Hoi An was een wat kleiner plaatsje maar erg leuk voor backpackers. Met het oude centrum staat Hoi An op de Unesco erfgoedlijst, en begrijpelijk want het oude centrum is enorm idyllisch. Naast het bezoeken van het oude centrum, zijn we met de scooters naar de Hai Van Pass gegaan. Dit was echt een schitterende route waar je hoog in de bergen een schitterend uitzicht had over de zee. De dag erna weer scooters gehuurd samen met paar Canadezen om een tempel te bezoeken, helaas werd de tempel nooit gevonden.

Hue was de volgende plaats die op het programma stond. In Hue werd de eerste middag de oude keizerlijke stad bezocht. Erg mooi, maar niks onderscheidends ten opzichte van dingen die we eerder gezien hadden. Dus was het de volgende dag maar weer eens tijd voor wat meer actie. Dit werd gevonden in het ziplinen. Met het ziplinen vlieg je hoog over de bomen vastgezekerd aan een kabelbaan, een enorm vette ervaring. Daarnaast konden we ook gebruik maken van hotsprings, natuurlijke verwarmde baden, ook dit was heerlijk.

Momenteel net aangekomen in Hanoi, de 2e stad van Vietnam. In de stad niet heel veel bijzonders te zien, maar wel tickets geboekt voor 2 dagen Halong Bay. Schijnt enorm mooi te zijn, dus hopen dat het weer meezit.

• 12 Maart 2015 - 19:13

Ton En Lonneke:

ha bjorn en mark,
    wat hebben jullie al veel gedaan en gezien samen. een hele mooie ervaring.
    we volge jullie zoals je ziet en we wense n jullie een hele mooie tijd daar.
    en dat gaat wel lukken zo te zien.
    groetjes ton en lonneke

• 12 Maart 2015 - 21:42

Andre:

Hoi Bjørn en Mark,

Met een lichte vorm van jalouzie volg ik jullie reis, super dat jullie de moeite nemen om iedereen mee te nemen met jullie avonturen en ervaringen. De oma's en opa's volgen jullie ook op de voet. Blijf genieten, doe voorzichtig en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Groetjes, Andre

• 14 Maart 2015 - 10:10

Kees En An Arnold:

Hallo jongens.
    Wat een belevenissen weer! Met verbazing lezen we elke keer weer wat jullie allemaal ondernemen.
    Jullie zullen dat allemaal thuis al zoveel mogelijk gepland hebben, maar natuurlijk zullen
    jullie ook ter plekke op ideeën worden gebracht. Ook het ontmoeten van allerlei anderen en daar ook
    iets samen ondernemen is weer iets aparts. Ga lekker door met genieten van alles wat op jullie pad
    komt en we kijken natuurlijk weer uit naar de volgende berichten.

Groetjes en veel liefs! Opa en Oma Arnold

• 17 Maart 2015 - 22:42

Marijke V. Adrichem:

Ha Bjorn

Wij hebben het eerste stukje van jullie reis (Bangkok en Chang Mai) nu ook gezien. Wat is Thailand een heerlijk land om te vertoeven en om te bekijken. Jullie zijn onder tussen al in het 3e land aangekomen.
    Veel bekijken en meemaken en soms een drankje doen toch!
    Geniet van jullie reis, genieten wij van jullie reisverslagen.
    Veel plezier

groetjes Flip en Marijke